Om Wifog
Wifog erbjuder mobilabonnemang med sex olika surfnivåer, varav de tre största kommer med fria samtal och sms. Ett av mobilabonnemangen är gratis mot att du tittar på reklam och därmed samlar in poäng. Nackdelen är att abonnemanget bara innehåller 0,5 GB surf, 15 samtalsminuter och 20 sms och mms. För de flesta är det inte tillräckligt.
Rent prismässigt står sig Wifog rätt bra i jämförelse med konkurrenterna. Det kostnadsfria abonnemanget är förstås det billigaste på marknaden, men även de övriga mobilabonnemangen står sig bra gentemot konkurrenterna.
Vill du använda ditt mobilabonnemang i utlandet får du dock hitta en annan mobiloperatör. Wifogs mobilabonnemang kan du bara använda i Sverige.
Fördelar
- Erbjuder gratis mobilabonnemang
- Möjlighet att spara oanvänd surf
- Du slipper bindnings- och uppsägningstid
Nackdelar
- Fungerar bara inom Sverige
- Nästan obefintlig kundtjänst
- Låga surfnivåer
Wifogs erbjudanden
Hos Wifogs hittar du mobilabonnemang i flera olika varianter. Wifog är även den enda operatören som erbjuder gratis abonnemang, som du dock bara får tillgång till genom att titta på reklam och samla in poäng.
Du kan även samla poäng till ditt Wifog-konto genom att svara på enkäter från Wifogs samarbetspartners. Men med det kostnadsfria mobilabonnemanget kan du tyvärr bara få 0,5 GB surf, 15 samtalsminuter och 20 sms och mms vid varje påfyllning.
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/telepriskollen/public_html/wp-content/themes/comparico-child-telepriskollen/template-parts/blocks/content-operator-all-offers.php on line 91
Wifogs täckning
Wifog använder sig av Tres mobilnät, som framför allt ger bra täckning i de södra delarna av landet, särskilt i större städer. I landets norra delar och ute på landsbygden är täckningen tyvärr inte lika stark, och på vissa platser kan det vara svårt att koppla upp sig mot nätet överhuvudtaget.
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/telepriskollen/public_html/wp-content/themes/comparico-parent-theme/template-parts/blocks/content-operator-coverage.php on line 117
Wifogs kundtjänst
Wifogs kundtjänst står sig tyvärr inte riktigt i konkurrensen. De erbjuder support via e-post och en sida där de har samlat vanliga frågor, men det är också det enda. Uppskattar du en omfattande och tillgänglig support är Wifog med andra ord kanske inte det bästa alternativet för dig.
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/telepriskollen/public_html/wp-content/themes/comparico-parent-theme/template-parts/blocks/content-kundtjanst.php on line 10
Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home/telepriskollen/public_html/wp-content/themes/comparico-parent-theme/template-parts/blocks/content-kundtjanst.php on line 11
Vanliga frågor om Wifog
I Tres nät ligger genomsnittshastigheten på 10–54 Mbit/s. Det innebär att du som har Wifog kan förvänta dig hastigheter inom det spannet i de flesta fall.
Wifog Zero är ett mobilabonnemang som inte kostar något. I stället får du surf, samtal och sms genom att titta på reklam.
Ja, det går att flytta ditt nummer till Wifog. Dock måste du redan ha ett simkort hos Wifog för att kunna flytta över numret.
Du beställer enklast ett nytt simkort från Wifog via deras hemsida. Om det handlar om ett ersättningskort tillkommer en kostnad på 50 kronor.