Tele2 har precis invigt sitt helt nya kundservicecenter i Sundsvall, där all kundserviceversksamhet i Västernorrland nu finns samlad. Foto: Jeppe Gustafsson/Shutterstock.com
Den 15 november gick invigningen av Tele2:s nya kundservicecenter i Sundsvall av stapeln, och all kundverksamhet i Västernorrland samlas nu under samma tak. Flytten är enligt operatören själv helt i linje med deras strategi att kombinera support för olika slags tjänster för att kunna erbjuda kunderna ännu bättre service, men även för att ge medarbetarna en attraktiv arbetsmiljö.
I syfte att erbjuda kunderna fler tjänster som kombinerar fast såväl som mobil anslutning med underhållning, har Tele2 valt att samla Västernorrlands kundserviceverksamhet under ett och samma tak i Sundsvall. Planerna på att öppna ett nytt kundservicecenter fanns redan för ett år sedan, och efter sammanslagningen med Com Hem blev det alltså äntligen dags att göra slag i saken.
Det nya kontoret med sina totalt 300 arbetsplatser invigdes i måndags den 15 november.
”Har förutsättningarna för att bli Sveriges bästa kundservicekontor”
Tele2:s kundservicechef Malin Anglert berättar att de alla är så glada över att äntligen kunna komma på plats på det nya kontoret, som för övrigt är byggt av Diös och ligger två våningar ovanpå gallerian In:Gallerian mitt på Storgatan i centrala Sundsvall. Både hon och medarbetarna har sett fram emot invigningsdagen.
– Med vårt nya toppmoderna kontor har vi de förutsättningar som krävs för att bli Sveriges bästa kundservicekontor och en attraktiv arbetsgivare i regionen, säger hon i ett pressmeddelande.
Det nya kontoret kan ge många nya arbetstillfällen
Bodil Hansson, Kommunstyrelsens ordförande i Sundsvall, ser också mycket positivt på Tele2:s flytt och menar att det kommer vara gynnsamt för hela staden. Kundservicecentret öppnar upp för många nya arbetstillfällen, vilket enligt Bodil Hansson kommer ha positiva effekter på Sundsvalls tillväxt.
De har satt ett mål på 5 000 nya jobb till år 2030.