två vänner med telefon och tres marknadschef Jim Carlberg3Samla låter dig lägga till vänner i ditt mobilabonnemang. Marknadschefen Jim Carlberg vill förmedla erbjudandet på ett roligt och lättillgängligt sätt. Foto: Estrada Anton/Shutterstock.com och Pressbild/Tre

Operatörsnyheter

Från och med i dag kan du lägga till vem du vill i ditt obegränsade abonnemang från Tre. Varje användare som du lägger till kostar bara 99 kronor i månaden. Erbjudandet är en variant av familjeabonnemang som Tre vill ska sticka ut ur mängden, berättar marknadschefen i ett pressmeddelande.

Operatören Tre har i dag startat en ny reklamkampanj för sin tjänst 3Samla. Det är en motsvarighet till andra operatörers familjeabonnemang, men med en egen tvist.

Om du skaffar ett obegränsat abonnemang hos Tre kan du lägga till vem du vill i abonnemanget för 99 kronor i månaden per användare. Det innebär alltså att du kan ge familjemedlemmar, vänner och grannar obegränsad surf för en liten månadskostnad.

Lättillgängligt sätt att förmedla ett bra erbjudande

Kampanjen är den första bredare kampanjen sedan Tre bytte marknadschef i början av hösten. Den nya marknadschefen heter Jim Carlberg, och han berättar att kampanjen vill förmedla det annorlunda erbjudandet från Tre med humor och glimten i ögat.

– Det är ett roligt och lättillgängligt sätt att visa på konsumentnyttan, säger Jim Carlberg i ett pressmeddelande från Tre.

Det är Tre Creative Agency tillsammans med Ingo som har tagit fram kampanjen. Reklamfilmen som gjorts för kampanjen är regisserad av Tomas Skoging på byrån Acne.

Viktigt att sticka ut i en likartad bransch

Jim Carlberg menar vidare att det råder en tuff situation på telekommarknaden just nu. Medan branschen i stort rör sig åt ett och samma håll vill Tre sticka ut och vara en tydlig utmanare på marknaden. Kampanjen för 3Samla är ett bra sådant sätt att bryta mönstret av vanliga familjeabonnemang med något annorlunda.

– Vi är inne i en väldigt spännande fas just nu där det händer mycket, både för Tres varumärke och vår affär, avslutar Jim Carlberg.