Pressbild på hallons nya chef david johansson.Den 1 februari tar David Johansson över chefsrollen på Hallon. Foto: Pressbild/Tre Sverige

Företagsaffärer

Den 1 februari lämnar David Johansson sin roll som produktchef för konsumenterbjudande på Tre för att tillträda som chef för lågprisoperatören Hallon. Tres vd Haval van Drumpt ser mycket positivt på övergången och menar att David Johansson är en uppskattad ledare som sitter på gedigna kunskaper om konsumentaffären.

David Johansson har varit verksam i telekombranschen i princip hela sitt yrkesliv. Efter att han tagit civilekonomexamen vid Stockhoms universitet år 2006 började han jobba på Spring Mobil och blev två år senare produktchef på Tre. Det blev en avstickare till en av branschkollegorna ett par år, men David Johansson återvände sedan till Tre för fem år sedan.

Den 1 februari lämnar han rollen som produktchef för Tres konsumenterbjudande och axlar chefsposten på Tres dotterbolag Hallon.

Redo att ta nästa steg

David Johansson berättar att konsumentaffären ligger honom nära, och att han tillsammans med sitt nya team på Hallon har siktet inställt på att ta nästa steg på operatörens framgångsresa. Han menar att Hallon varit något av en tillväxtmotor i flera år och att företaget sticker ut som det mest framgångsrika i det man kallar ”fighter brand-segmentet”.

– Det är en mycket tuff marknad som Hallon till stora delar har drivit fram, något som varit bra för Sveriges konsumenter. Nu är det dags för nästa nivå, säger han i ett pressmeddelande.

Viktigt att lyfta fram interna talanger

Tres vd Haval van Drumpt ser mycket positivt på att David Johansson blir Hallons nya chef. Han menar att Johansson är en uppskattad ledare som visat goda resultat under årens lopp, och att det alltid är roligt att kunna lyfta fram interna talanger. Det senare är dessutom en viktig del i Tres företagskultur, och enligt van Drumpt har det visat sig vara ett vinnande koncept.