Tre personer som tittar på mobilskärm.Chili Mobils intäkter från försäljningen av abonnemang växte från 2,9 till 17 miljoner kronor under 2021. Antalet kunder ökade med 121 procent. Foto: pressbild/Chili Mobil

Rapporter

2021 var ett väldigt bra år för Chili Mobil. Intäkterna från operatörens abonnemangsförsäljning sexdubblades under året och antalet kunder ökade med hela 121 procent. Efter drygt ett år på den svenska marknaden har Chili nu nått ett viktigt delmål, och ser fram emot planerna för 2022.

Chili Mobil har varit en del av den svenska telekommarknaden i lite mer än ett år, och under 2021 tog operatören riktigt stora steg framåt. Intäkterna från deras försäljning av abonnemang sexdubblades, och gick från 2,9 till 17 miljoner kronor. Samtidigt växte antalet kunder med hela 121 procent.

Stort intresse för abonnemang med obegränsad surf

Intresset för mobilabonnemang med fri surf är stort överlag bland de svenska operatörerna, så även hos Chili. Fredrik Brunzell, Chili Mobils CEO, berättar att de obegränsade abonnemangen är riktiga storsäljare och menar att behovet av höga surfmängder till rimliga prislappar är tydligt.

– Det är väldigt glädjande att se att vi fyller ett uppenbart växande kundbehov för obegränsad data som också driver vår tillväxt, säger han i ett pressmeddelande.

Hög konkurrens på marknaden för mobilabonnemang

Enligt Fredrik Brunzell råder extremt hög konkurrens på marknaden för mobilabonnemang i Sverige, och därför har Chili även lagt fokus på varumärke och värdefullt partnerskap. Och det verkar ju ha varit en del av receptet till ovanligt god tillväxt.

Fredrik Brunzell menar att framgångarna även har att göra med deras satsning på en professionell och aktiv support.

Ser fram emot flera nyheter som släpps under 2022

Efter sitt dryga ett år på marknaden har Chili nått ett första viktigt steg i sin långsiktiga plan. De ser nu fram emot ett spännande 2022, och enligt Fredrik Brunzell kan man som Chili-kund vänta sig flera heta nyheter.