Vad har hänt med Penny?

Penny har flyttat över verksamheten till moderbolaget Tele2 och erbjuder därför varken mobilabonnemang eller bredband i egen regi längre.

Som nuvarande Pennykund ska du dock inte märka av några större förändringar, i alla fall inte till det sämre. Du behåller ditt vanliga abonnemangspris, men kommer få högre surfmängd eller högre bredbandshastigheter beroende på om du är mobil- eller bredbandskund. Pennys simkort och bredbandsmodem fungerar fint även hos Tele2 så det behöver du inte byta.

Enligt uppgifter från både Penny och Tele2 ska du inte behöva göra något mer än att vara en aktiv och betalande Pennykund för de tjänster du vill ska följa med i flyttlasset till Tele2  – resten sker automatiskt. Det du kan tänka på är att Tele2 har lite andra betalningsmöjligheter än Penny, och i stället för att pengarna dras från ett kopplat bankkort kommer du efter flytten kunna betala din abonnemangskostnad via pappersfaktura, e-faktura eller autogiro.

Vad händer med mitt mobilabonnemang hos Penny?

Alla aktiva mobilabonnemang följer med i flytten till Tele2. Du behåller ditt vanliga pris tills vidare, men abonnemanget uppdateras med mer surf efter sammanslagningen. Alla kunder ska dessutom få en extra surfpott på 50 GB de första 12 månaderna.

Tips! Ta en titt på vår sida där du kan jämföra mobilabonnemang från olika operatörer. Filtrera din sökning utifrån dina egna behov och önskemål så tar vi fram alternativen som passar dig bäst.

Bredbandskunder behåller priset och får högre hastigheter

Flytten till Tele2 ska inte heller innebära några prisförändringar för Pennys nuvarande bredbandskunder. Du behåller priset tills vidare samtidigt som du får högre bredbandshastigheter. Låter nästan för bra för att vara sant, eller hur? Men precis så är det.

Vill du hellre byta till en annan bredbandsleverantör? Då kan du söka på din adress här nedanför så ser du vilka leverantörer som är tillgängliga för dig.

Vad gör jag om jag inte vill flytta med till Tele2?

Pennykunder som inte vill flytta med över till Tele2 ska innan den 24 september 2021 ha loggat in på sitt Pennykonto och via inställningarna avslutat kontot och sedan följt den guide som visas på skärmen.

Kan jag kontakta Pennys kundtjänst om jag har frågor om mitt abonnemang?

Fram tills den 28 september 2021 ska du kunna logga in på ditt Pennykonto där du kan kontakta kundtjänsten och ställa frågor om ditt abonnemang och hur du påverkas av flytten till Tele2. Efter den 28 september är det i stället Tele2:s kundtjänst du får höra av dig till.