operatören Vimlas maskotFör tredje året i rad blev Vimla Årets operatör på Telekomgalan. Foto: Pressbild

Nyheter

Ännu ett år har det visat sig att mobiloperatören Vimla har de nöjdaste kunderna. Resultaten från Nordic Bench presenterades under Telekomgalan tidigare i februari, där man samlar och prisar branschens aktörer.

Analysinstitutet Nordic Bench utför årliga undersökningar där mobilkunderna själva får tycka till om branschens operatörer. Rankingen baseras på måttet Net promoter Score (NPS) som mäter hur benägna kunderna är att rekommendera en operatör, För tredje året i rad hamnade Vimla högst upp på prispallen och blev därmed årets mobiloperatör.

En klar seger

Det var under Telekomgalan, som anordnas av Telekomnyheter varje år, som resultaten från NPS-undersökningen presenterades. Vimlas seger var mer eller mindre ohotad.

Årets NPS-ranking av mobiloperatörer såg ut så här:

  1.  Vimla (45)
  2.  Halebop (33)
  3.  Hallon (29)
  4.  Comviq (28)
  5.  Telia (15)

Snittet för branschen som helhet låg på 8.

Stark medarbetarkultur med användaren i fokus

Vimlas VD Christoffer Cederschiöld menar att det inte är en slump att företaget ytterligare ett år tar hem segern, utan att det speglar hur hela företaget jobbar – med varandra och med sina kunder.

– Att bli Årets mobiloperatör en gång är en bedrift, att ohotat vinna det tre år i rad är det starkaste kvittot på att vi gör rätt. Vi har alltid funnits för våra användares skull, det är en kultur som sitter i väggarna. Våra medarbetare jobbar stenhårt för att vårda våra användares förtroende och ska alla ha en stor eloge för att det ger resultat, säger han i ett pressmeddelande.

Andra vinnare på galan

Under Telekomgalan, som ägde rum på Grand Hotel i Stockholm, delades även fler priser ut. Förutom Årets operatör utsågs till exempel även Årets marknadskampanj (Telia med Folknätet) och Årets nätoperatör (Tre).

admin
admin Admin peter@comparico.se