Figur som tar en selfie.Förra veckan delade Telekomnyheterna ut priset Årets operatör som för femte året i rad gick till Vimla. Foto: Pressbild/Patrik Lindén

Utmärkelser

Förra veckan utsågs Vimla för femte året i rad till Årets operatör. Priset delas ut av Telekomnyheterna och baseras på Nordic Bench oberoende test, där kunderna får säga sitt om operatörerna på den svenska telekommarknaden.

Ännu ett år var det Vimla som tilldelades priset Årets operatör av Telekomnyheterna. Priset baseras på en oberoende undersökning av Nordic Bench som med lojalitetsmåttet NPS (Net Promoter Score) mäter kundernas benägenhet att rekommendera en operatör.

Vimla fick en NPS-ranking på 40, följt av Hallon som landade på 34, Halebop på 24, Comviq på 13 och Telenor på 1.

Ligger inte på latsidan

Erik Linde, Head of Vimla, känner sig väldigt hedrad över utmärkelsen och menar att det verkligen inte är en självklarhet att vinna trots att det faktiskt är för femte året i rad. Men kundlojalitet kommer ju inte gratis. Erik Linde konstaterar att gänget på Vimla aldrig ligger på latsidan utan jobbar aktivt med att kunderna ska vara mer än ”bara” nöjda.

Varje dag, året runt.

Höga krav från dagens konsumenter

Enligt Erik Linde är de i grund och botten inte mycket mer än ett verktyg som ger kunderna möjlighet att koppla upp sig mot nätet och få tillgång till alla digitala tjänster och produkter som finns i dag. Men han tillägger att Vimla hela tiden strävar efter att bli ett lite bättre verktyg.

Dagens konsumenter har högt ställda krav. Med all rätt! säger han i ett pressmeddelande.

Vimla är en helt digital operatör

Vimla är en helt digital operatör, där fokus sedan starten 2014 har varit att sätta kunderna i centrum och kunna erbjuda en kvalitativ helhetsupplevelse och support. Operatören har slopat bindningstider och långa villkorstexter, och enligt Erik Linde i stället prioriterat att lyssna på kundernas önskemål och behov.