Jim Carlberg blir ny marknadschef på TreJim Carlberg blir ny marknadschef på Tre. Foto: Pressbild/Comviq

Operatörsnyheter

Tre har gjort klart med en ny marknadschef för privatmarknaden. Jim Carlberg tar över rollen permanent vid månadsskiftet. Sedan tidigare har Carlberg bland annat arbetat som Head of Brand hos Comviq. Han har även varit marknadschef på Unicef. Det han uppskattar med Tre är att det råder en sådan välkomnande och omhändertagande kultur på företaget.

Mobiloperatören Tre har gjort klart med Jim Carlberg som ny marknadschef för privatmarknaden. Carlberg har arbetat inom telekommarknaden en längre tid på flera olika företag. Senast var han Head of Brand på Tres konkurrent Comviq. Han har även arbetat som marknadschef på Unicef, drivit reklambyrån Pool och haft en roll som planner på DDB.

Carlberg tycker att Tre har en omhändertagande kultur

Jim Carlberg känner sig mycket glad över att ha fått möjligheten att arbeta på Tre. Han säger att han sällan har mött en så välkomnande och omhändertagande kultur som hos Tre.

– Jag och Tre är en väldigt bra match och jag gillar verkligen kombinationen av hög kommersiell puls och det integrerade arbetssättet, säger Jim Carlberg.

Jim Carlberg tog över som interim marknadschef på Tre i början av sommaren. Men han tar över permanent först vid årsskiftet.

Får lovord från chefen för privatmarknaden

Tre Sveriges chef för privatmarknaden, Rune Pedersen, anser att Jim Carlberg är rätt man för jobbet. Han anser att han har rätt inställning, syn på Tre som varumärke och rätt bakgrund för rollen. Pedersen säger att Carlberg var helt rätt person efter rekryteringsrundan som Tre höll under sommaren.

Jim Carlberg anser att Tre måste vara på tårna i sitt arbete för att kunna leverera relevant kommunikation. Han tror inte det ska vara några större problem hos operatören, där han anser att det finns många vinnarskallar och mycket kompetens.

Filip Svensson
Filip Svensson Telekom-skribent filip.svensson@telepriskollen.se