kvinnlig entreprenör pratar i telefon och arbetar på dator vid skrivbordOperatören Telness ger sina företagskunder möjligheten att pausa sina abonnemang under kristiden. Foto: Jacob Lund/Shutterstock.com

Erbjudanden

Telness låter nu sina företagskunder pausa sitt mobilabonnemang i upp till ett halvår, utan att för den skull förlora telefonnummer och andra inställningar. Detta införs för att möta företagens behov av flexibla tjänster under de rådande kristiderna, skriver Telness i ett pressmeddelande.

Telness har länge haft planer på att erbjuda abonnemang och andra tjänster som går att pausa under en tid. I de kristider som har rått under våren har behovet av detta ökat hos flera företagskunder, som efterfrågar flexibla tjänster eftersom antalet anställda hos företaget har kunnat variera.

Slipper betala abonnemangskostnader men behåller telefonnumret

Så nu lanserar Telness funktionen ”Pausa abonnemang” till sina företagskunder. Kunderna får då pausa sitt abonnemang hos Telness i upp till sex månader, vilket innebär att såväl tjänsten som kostnaderna upphör tillfälligt. Men företaget behåller fortfarande telefonnummer och inställningar hos abonnemanget.

Företaget kan när som helst aktivera abonnemanget igen, och det är då aktivt igen inom en arbetsdag.

På det här sättet kan företagen fortsätta att driva verksamheten mot lönsamhet, utan att tid och pengar läggs ner på att avsluta gamla tjänster eller starta upp nya.

Tjänsten införs för att möta kundernas behov

Telness vd heter Martina Klingvall. Hon berättar att möjligheten att pausa abonnemang har införts för att möta en efterfrågan på mer flexibla tjänster som just nu finns hos deras kunder.

– Vi förstår att företagets behov hela tiden förändras sätt till telefonin och därför är vi stolta över att du nu själv kan manövrera detta på ett enkelt och smidigt sätt, säger hon i en kommentar.

Martina Klingvall berättar att Telness lägger stor vikt vid feedback från sina kunder för att bättre möta deras behov. De samlar denna feedback i en så kallad roadmap som de följer upp internt för att förbättra funktionerna hos sina abonnemang och tjänster och underlätta för företagen som är kunder hos Telness.

Evelina Grenehed
Evelina Grenehed Telekom-skribent evelina.grenehed@telepriskollen.se