tele2:s nya logotyp med hav i bakgrundenCom Hems tjänster ingår nu i samma varumärke som Tele2. Foto: Pressbild/Tele2

Företagsaffärer

Com Hem och Tele2 går ihop och blir ett enda varumärke. På så sätt kan kunder samla sina mobil- och bredbandstjänster hos samma operatör. Det gör det enklare för kunderna, och dessutom får man flera förmåner av att samla sina tjänster.

Com Hem som bolag slogs egentligen ihop med Tele2 redan 2018. Men nu går landets största bredbands- och underhållningsleverantör även in under Tele2:s varumärke.

Nya möjligheter med ett samlat varumärke

Planen har länge varit att varumärkena ska bli ett. Det gör att Com Hem och Tele2 kan kombinera sina erbjudanden av underhållning och uppkoppling på nya sätt.

Det kommer också att underlätta mötet med kunderna, så att de både blir nöjdare och ännu fler, säger Tele2-koncernens vd Kjell Johnsen.

– Med ett premiumvarumärke i stället för två kan vi till exempel minska antalet interna system och samtidigt lära känna våra kunders behov bättre, säger han i ett pressmeddelande.

Nya och gamla kunder får förmåner

1,7 miljoner hushåll har i dagsläget Com Hems tjänster. När dessa kunder nu helt ingår i Tele2 kommer de att få uppgraderad teknik och mer fiber, utlovar Tele2.

Den som i sin tur har varit kund hos Tele2 tidigare kan nu skaffa betal-tv och bredband utan att betala någon startavgift.

Den som samlar sina mobil- och bredbandstjänster hos Tele2 får dessutom flera förmåner, bland annat dubbel hastighet, dubbel mobilsurf eller extra datakort. Om bredbandet skulle släckas av någon anledning har samlingskunder en surfgaranti, så att de får 50 extra gigabyte på mobilabonnemanget.

Bättre och enklare för kunderna

Flera hundra tusen kunder har redan de här förmånerna, eftersom de varit kunder hos både Com Hem och Tele2.

Framöver kommer kundupplevelsen också att bli bättre när butiker, kundservice och hemsida är samlade på ett ställe.

– Tillsammans blir vi obegränsade, sammanfattar Tele2:s kommersiella chef Samuel Skott.