Tre fortsätter sin satsning på kundnöjdhet

Publicerad: 29 augusti, 2019 Kvinna arbetar i kundtjänst

Tre fortsätter sitt arbete med att förbättra kundnöjdheten genom att anställa en kundtjänstdirektör. Foto: Monkey Business Images/Shutterstock.com

Mobiloperatören Tre har i tre års tid lagt extra stort fokus på att förbättra kundnöjdheten. Arbetet har lett till fina resultat men nu vill man ta nästa steg i utvecklingen. Därför anställer man nu Silvia Bakir som kundtjänstdirektör. Bakir har en lång meritlista där hon senast har arbetat som kundservicechef, även det hos Tre.

De senaste åren har mobiloperatören Tre lagt ett allt större fokus på kundnöjdheten. Inom det området vill man nu ta nästa steg och därför tillsätter Tre nu en kundservicedirektör. Det är Silvia Bakir som har fått rollen och hon tillträder sin tjänst måndagen den 1 september. Bakir kommer dessutom ingå i Tres ledningsgrupp.

Tre har lång erfarenhet inom telekombranschen

Silvia Bakir är inte på något sätt ny inom vare sig telekombranschen eller Tre. Hon kommer senast från rollen som kundservicechef för operatörens företagsverksamhet. Innan dess har hon även haft ett flertal olika chefsroller hos andra telekombolag, däribland Tele2. Hon har bland annat haft chefsroller inom försäljning, leverans och kundservice.

Bakir tycker att det ska bli spännande att få vara med och påverka hur man ska ta kundservicen till ytterligare en nivå. Hon tror att Tre har alla förutsättningar som krävs för att lyckas.

Även Tres vd, Haval van Drumpt, är glad att Silvia Bakir vill ta tjänsten. Han beskriver henne som en omtyckt ledare som kommer att vara en nyckelperson i arbetet med att förbättra kundnöjdheten ytterligare.

Tres satsning på kundnöjdhet har pågått i tre år

Tre drog igång sin satsning på kundnöjdhet för cirka tre år sedan. Sedan dess har mobiloperatören genomfört en rad förändringar. Enligt operatörens egna mätningar har satsningen även givit resultat. Sedan 2017 har kundnöjdheten ökat med hela 28 procent.

Nu är målet att skapa en plan för att bibehålla den uppåtgående trenden och fortsätta att förbättra och förenkla kundernas vardag ännu mer.