Vad har hänt med Universal Telecom?

Universal Telecom precis har slagit sig samman med Bredband2, vilket innebär att operatören varken erbjuder mobilabonnemang eller bredband i egen regi längre.

För dig som varit kund hos Universal Telecom ska det dock inte innebära några större förändringar, utan priser, utrustning och eventuella bindningstider ska vara desamma som innan. Universal Telecom erbjuder med andra ord inga mobil- eller bredbandstjänster för nya kunder, men du som redan har ett Universal Telecom-abonnemang kan ha det kvar.

Erbjuder Universal Telecom mobilt bredband?

Nej, Universal Telecom erbjuder inga tjänster för nya kunder längre, inte heller mobilt bredband, utan går nu under samma varumärke som Bredband2. Bredband2 erbjuder däremot mobilt bredband där du kan välja mellan tre olika surfnivåer till relativt låga priser. Tänk dock på att Bredband2 använder Tres mobilnät, som har sina brister i landets norra delar och ute på landsbygden. Kolla därför Bredband2:s täckningskarta och se hur täckningen är där just du bor.

Kan man kontakta Universal Telecoms kundtjänst?

Efter sammanslagningen med Bredband2 är det Bredband2:s kundtjänst du vänder dig till om du har frågor om dina mobil- eller bredbandstjänster. Bredband2 hänvisar även tidigare Universal-kunder till den så kallade verktygslådan med vanliga frågor och svar i olika kategorier.

Vad händer med Universal Telecoms digitala tjänst Mina sidor?

Som tidigare Universal Telecom-kund kan du nu använda Bredband2:s tjänst Mitt Bredband2. Där kan du se dina fakturor, erbjudanden och tjänster. Du kan logga in med BankID eller med kundnummer, personnummer eller företagsnummer samt lösenord.