Vad har hänt med A3?

A3 har slagit sig samman med Bredband2 och erbjuder därför varken mobilabonnemang, fast bredband eller mobilt bredband under namnet A3 längre.

Men för dig som är A3-kund ska övergången inte innebära några större förändringar. Du behåller samma tjänster, priser, faktureringsmetod, utrustning och eventuella bindningstider som du har i dag. Enligt A3 ska du själv inte behöva göra något alls – ingen teknisk förändring kommer att ske på dina tjänster.

Erbjuder A3 mobilabonnemang?

Nej, eftersom A3 nu går under samma varumärke som Bredband2 erbjuder operatören inga tjänster för nya kunder längre, inte heller mobilabonnemang. Du hittar inte heller några mobilabonnemang hos Bredband2. Är du ute efter ett abonnemang som kan matcha A3:s bör du alltså jämföra mobilabonnemang från andra operatörers erbjudanden.

Men enligt informationen på A3:s hemsida ska du som redan har ett mobilabonnemang hos A3 däremot kunna ha det kvar enligt samma premisser som vanligt. För säkerhets skull kan du kontakta A3:s kundtjänst och höra dig för vad som gäller.

Vad händer med A3:s mobilapp och den digitala tjänsten Mina Sidor?

Som tidigare A3-kund kommer du nu att få tillgång till den digitala tjänsten Mina Sidor via Bredband2. Funktionaliteten ska i stort sett vara densamma som tidigare, men utseendet ska däremot ha fått sig en uppdatering.

Om du inte redan har fått information, så kommer A3 inom kort att uppdatera dig om hur övergången till Bredband2 kommer påverka tillgången till mobilappen och Mina Sidor. Du behöver med andra ord inte oroa dig för att saker och ting ändras utan att du vet om det.