interiör i en av tres butikerÄnnu ett år visar det sig att Tres butiker har det bästa kundbemötandet i telekombranschen. Foto: Pressbild/Tre

Undersökningar

Ännu ett år står det klart att Tres butiker har branschens bästa kundbemötande. Engagemang, personlig service och fokus på unika kundupplevelser sägs vara operatörens framgångsrecept.

Mobiloperatören Tre har under en längre tid arbetat med att öka kundnöjdheten i sina fysiska butiker. Parametrar som förväntningar, tydlighet och god service, både under och efter köp, har varit i fokus under förändringsresan. De har även gett sina medarbetare ett paket med både utbildning och verktyg för att direkt kunna höja kundupplevelsen och göra den unik.

Och det aktiva arbetet har gett resultat. För andra året i rad visar en undersökning, Daymakerindex, att Tres butiker har det bästa kundbemötandet i telekombranschen.

Ett kvitto på stort engagemang

Rune Pedersen, chef för konsumentaffären på Tre, menar att företagets förändringsresa inte hade varit möjlig utan medarbetarnas driv och positiva attityd.

– Det här är ett fint kvitto på att de insatser vi gör får effekt och jag är väldigt stolt över alla medarbetare som med stort engagemang tar hand om våra kunder. Att erbjuda personlig service och upplevelser som skapar mervärde är A och O för oss, säger han i ett pressmeddelande.

Nöjda kunder viktigast

Enligt Rune Pedersen finns det fler tecken på att företaget har jobbat aktivt med sitt kundfokus. Den senaste undersökningen från SKI (Svenskt Kvalitetsindex) visade en markant höjning gällande kundnöjdheten. Tre fick sitt bästa resultat någonsin.

Nytt butikskoncept

Parallellt med det aktiva kundarbetet, har Tre nyligen även inlett en annan slags förändringsresa. År 2019 startade nämligen lanseringen av ett nytt butikskoncept i hela Sverige. Projektet beskrivs som ett omfattande och långsiktigt arbete, men de har fått en stark start och redan kommit igång med den första butiksetableringen.